Wat behandelt een osteopaat bij kinderen?

Een kind is geen kleine volwassene.

Kinderen vragen speciale aandacht binnen de osteopathie. Er zijn vele aspecten in de behandeling van een kind anders dan bij een volwassene omdat kinderen volop in ontwikkeling zijn, zowel mentaal als fysiek.

Elke ontwikkelingsfase vraagt een specifieke benadering en heeft zijn eigen kenmerken en kinderziekten. Elk kind vraagt dan ook zijn eigen unieke benadering!

Bij het opgroeiende kind kan een osteopathische behandeling het kind ondersteunen in zijn gehele functioneren. Op school of thuis niet lekker in z’n vel zitten, onrustig zijn, slecht slapen, hoofdpijn, chronische oor- of bijholteontstekingen, buikpijn, problemen met zindelijk worden, snel kwaad worden of een motorische achterstand zijn problemen waar een osteopaat verbetering in kan brengen. Kinderen die problemen hebben met het immuunsysteem en regelmatig terugkerende infectiebeelden vertonen, kunnen ook baat hebben bij een aantal behandelingen. Soms is het nodig een voedingsadvies te bespreken met de ouders. De handgrepen zijn zacht. Kinderen vinden de behandeling over het algemeen erg prettig en ontspannen.

Code
Hieronder een lijst met veel voorkomende klachten bij baby's en kinderen:
  • Ontroostbaarheid
  • Asymmetrie van het aangezicht (kleiner oog, scheve stand van de mond, verschillende positie van beide oren)
  • Afgeplatte schedel (posterieure plagiocephalie)
  • Slaapstoornissen
  • Onrust
  • Verhoogde schrikachtigheid
  • Grote onrust bij aan – en uitkleden
  • Steeds naar de oren pakken
  • Hoofd niet mogen aanraken
  • Overstrekken
  • Voorkeurshouding
  • Stijve heupjes
  • Negeren van één kant van het lichaam
  • Vertraagde ontwikkeling nek- en hoofdmotoriek
  • Moeilijk drinken
  • Veelvuldig verslikken
  • Veelvuldig hikken
  • Reflux/veel spugen
  • Moeilijk boeren
  • Obstipatie, darmkramp, diarree
  • Terugkerende oorontstekingen
  • Evenwichtsproblemen, houterige motoriek
  • Buikpijn
Wilt u meer weten over het behandelen van kinderen of wilt u weten of uw kind geholpen kan worden, dan kunt u contact opnemen.

Neem telefonisch contact op 0627066092 of mail info@osteopathienoord.nl